Krokek

Den första september flyttade vi till ett nytt hus som är rött och ligger i Krokek. Bara en lagom lång promenad ifrån mormor. Vi trivs bra här och min bror Holger och jag delar ett fint litet rum.
Från början var det meningen att vi skulle ha en varsin säng men vi sover så bra tillsammans, jag och Hogga, att föräldrarna har beslutat att vi kan dela säng så länge det fungerar och därmed ha mer plats att leka på i vårat rum.
Jag är en kille som gillar mycket närhet så jag tycker det är toppen att ha en bror intill som lägger sin arm omkring mig när jag vaknar och är ledsen.


Jag är en väldigt finurlig och busig liten kille. Just nu tycker jag om att stoppa saker i toaletten, plocka ut skåp och lådor och att klättra på saker. Idag balanserade jag tillexempel på bara ett ben på våran Bobbycar.

Jag, Holger och mamma har börjat på gympa. Det är väldigt roligt, där får man balansera, klättra, hoppa och dansa. Jag övar mycket på att slå kullerbyttor också för det verkar så skoj att kunna.
Jag tycker om att lyssna på musik och om mamma frågar vilken sång hon ska sjunga för mig svarar jag antingen; "Spindel", "Binka sääärna" eller "Tubbies". Jag är också förtjust i signaturmelodin till Pororo.

På lördagar får vi lördagsgodis. Det är kanske det bästa som finns. Häromdagen frågade Holger mamma vilken dag det var. Hon svarade "torsdag", då kunde jag inte hålla mig utan ropade med hög röst "tossagodis"!!!

Igår var morfar och Lena här och fikade. När de åkt gick jag och plockade upp telefonluren flera gånger och ropade; Moffa!, men han var inte där:)

Kram
Wilmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0