Tjockis

Igår var vi och hälsade på min mammas kompis Jessica och hennes lilla Nova som är ett år. Jag var väldigt trött och sov mest. Jag hade varit vaken hela natten innan och haft ont i magen och sen på morgonen var jag på hörseltest på sjukhuset där jag föddes.
Jag ville inte göra något hörseltest och väsnades så mycket jag kunde för att störa tanten som utförde det. Hon skickade ut mig och mamma i väntrummet för att mamma skulle söva mig men jag ville inte sova. Tillslut skärpte jag mig och var tyst så att hon fick göra sina mätningar och precis som jag visste så hör jag som jag ska.

I morse när vi vaknade var det dags för BVC igen. Det är många som ska hålla på och mäta och fixa och trixa med mig. Jag hade gått upp 515 gram sedan förra veckan och väger nu 4190 gram vilket tydligen var väldigt bra så nu behöver vi inte gå tillbaka på två veckor. Jag har dessutom blivit någon centimeter längre, växer så det knakar. Jag kan fixera blicken ganska bra nu och följer föremål med ögonen, ibland genom att vrida hela huvudet och ibland bara genom att flytta ögonen.

På eftermiddagen gjorde vi lite ärenden och så var vi hos farmor och farfar.
På kvällen kollade jag på film med pappa medan mamma var och handlade med min bror.



Wilmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0